Cand vine vorba despre audienta, toate televiziunile de stiri se lauda cu „milioane de telespectatori care ne urmaresc acum”, dupa cum se exprima, deseori, diversi realizatori in direct.
Realitatea este insa mult mai modesta. Sa vedem care sunt cifrele reale.
In primul rand, piata de stiri TV este dominata clar de Antena 3, care se detaseaza de urmaritoarele sale. Astfel, conform datelor pe luna octombrie (ultimele prelucrate si definitive de la Kantar Media), pe intreg publicul national, Antena 3 scoate o medie pe zi de 1,06 puncte de rating, ceea ce se traduce prin aproximativ 202.000 telespectatori.
Pe acelasi public, Antena 3 inregistreaza un share (cota de piata) de 4,69%, situandu-se astfel pe locul 4 in topul general al televiziunilor. E drept ca audienta creste sensibil seara, in prime-time, insa este departe de „milioanele” cu care se lauda realizatorii TV.
La nivel urban, Antena 3 sta ceva mai bine decat la nivel national, inregistrand o cota de piata medie pe zi de 5,65% (1,31 puncte de rating si 137.000 de telespectatori). Cum se traduce cota de piata? Pe parcursul unei zile, 5,65% dintre telespectatorii care se uitau la TV urmareau programele Antenei 3. Aceasta este o medie a intregii zile.
Dar sa vedem clasamentul televiziunilor de stiri in functie de cota de piata medie la nivel national:
La nivel urban, cifrele cresc ușor pentru aceste posturi, iar B1 urca un loc in timp ce Realitatea TV coboara unul:
Per total, toate televiziunile de stiri au inregistrat scaderi ale cifrelor medii de audienta in luna octombrie 2013 fata de septembrie 2013. De pilda, Antena 3 avea in septembrie, la nivel national, o cota de piata medie de 6,34%, care ajunge in octombrie la 5,65%.
Sursa date: Kantar Media Audiences, Copyright: ARMADATA SRL
Cand vine vorba despre audienta, toate televiziunile de stiri se lauda cu „