“525.000 de oaspeţi din România au vizitat anul trecut Germania, cu 11% mai mult decât cu un an în urmă. Aceştia au cheltuit peste 300 de milioane de euro. Astfel, Germania a devenit a doua destinaţie de vacanţă a românilor, după Ungaria, înaintea Bulgariei”, a declarat, ieri, Cristian Sallai, marketing&sales manager al Organizaţiei Germane pentru Turism, în cadrul unei conferinţe de presă organizate în Capitală.
Conform acestuia, românii preferă să călătorească în sudul Germaniei şi la Berlin, în Capitală optând pentru city break. Astfel, 41% dintre conaţionali au vizitat această ţară în scop de afaceri, inclusiv participarea la târguri şi expoziţii, 35% în scop turistic, iar 24% au călătorit la rude sau prieteni.
Afirmaţia că românii ar prefera Germania, după Ungaria, dar înaintea Bulgariei a declanşat o serie de discuţii în rândul organizaţiilor de profil din ţară.
Citeşte şi: Turiştii români au “lăsat” în Germania peste 300 de milioane de euro, în 2012
“Este o informaţie confuză, în care sunt puşi la un loc românii care călătoresc în Germania în scop personal, de afaceri şi în scop turistic. Nu pot să cred că sute de mii de români pleacă în concediu în această ţară, mai mulţi decât în Bulgaria. În ceea ce priveşte Ungaria, acolo vorbim de micul trafic de frontieră. Germania nu este o destinaţie turistică”, spune Alin Burcea, prim-vicepreşedinte al Asociaţiei Agenţiilor de Turism din România (ANAT).
La rândul său, Dragoş Răducan, vicepreşedinte al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) susţine că informaţia lansată de reprezentantul Organizaţiei Germane pentru Turism este contrară mersului actual din industria ospitalităţii.
“Mi se pare ciudat să existe astfel de cifre record, în condiţiile în care Germania nu este promovată în România. Ştiim câţi turişti trimitem la schi în Austria sau pe litoralul bulgăresc. Dar,