Apple mereu s-a lăudat cu numărul redus de viruşi pe platforma sa, iar în ultimii ani popularitatea produselor sale a crescut simţitor. Totuşi, sunt câteva lucruri de luat în calcul şi câteva concepţii greşite, potrivit unui director Symantec, companie dezvoltatoare de soluţii de securitate.
Kevin Haley, director Symantec Security Response, scrie pe blogul său despre „Halo Effect“ în ceea ce priveşte produsele Apple şi securitatea acestora. „iPod-urile şi iPhone-urile au creat un halou, o «aură» ce ajută la creşterea vânzărilor de Mac-uri în rândul utilizatorilor business. Am remarcat asta, acum doi ani, în timp ce vedeam cum creşte numărul Mac-urilor prezente în sălile de conferinţe“, notează acesta.
Haley susţine că Apple a reuşit să-şi creeze această imagine de companie care a învins viruşii informatici şi vulnerabilităţile de acest fel. Însă realitatea este puţin diferită. „Infractorii din mediul electronic îşi concentrează întotdeauna eforturile acolo unde văd mai multe oportunităţi de a face bani – piaţa largă de PC-uri. E un joc al cifrelor – hackerii se îndreaptă acolo unde pot avea un profit cât mai mare. Până acum, asta a însemnat ţintirea sistemelor Windows. În timp ce volumul de malware ce ţinteşte Mac-urile este încă mic comparativ cu PC-urile, «haloul» a fost remarcat. Atacatorii au început să ţintească şi Mac-urile“, scrie Haley.
Flashback a fost o ameninţare informatică pentru sistemele Apple care s-a răspândit la peste 600.000 de utilizatori. Dar produsele Apple, mai ales calculatoarele, sunt, de regulă, alegerile managerilor executivi. „Aceşti executivi au acces la informaţii sensibile, precum date financiare, iar hackerii sunt interesaţi de targetarea acestor utilizatori de Mac, tocmai pentru că datele din computerele lor sunt valoroase“, notează acesta.
Ameninţări pentru Mac-uri din 2012 (între ghilimele, descrierile amenin