România este prima ţară din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), a pregătit infrastructura pentru serviciul de urgenţă eCall, prin care, cu ajutorul unui dispozitiv instalat în maşină, se apelează automat, în caz de accident, la 112, informează STS.
STS, care administrează Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112, a modernizat infrastructura acestuia pentru operarea eCall - noul serviciu pan-european de urgenţă din vehicule. Astfel, eCall este funcţional din ianuarie 2013, în toată ţara, fiind necesară instalarea unui dispozitiv pe maşină.
În cazul unui accident auto, dispozitivul eCall va apela automat dispeceratul 112 şi va transmite informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. Serviciile de urgenţă vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv în situaţia în care pasagerii nu mai pot vorbi, arată reprezentanţii STS.
Rezultatele noului serviciu pan-european de urgenţă din vehicule - eCall vor fi prezentate oficial la Bucureşti, în cadrul unei conferinţe internaţionale, joi şi vineri, anunţă Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), care gestionează Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă 112.
La conferinţă vor participa, alături de partenerii de proiect din 18 ţări şi peste 200 de specialişti din industria auto, ai operatorilor de telecomunicaţii şi organismelor de standardizare, de la companii de asigurări din 40 de ţări din Europa, America de Nord şi Asia, oficiali ai Parlamentului European, ai Comisiei Europene şi ai instituţiilor româneşti cu responsabilităţi în domeniu.
"Discuţiile sunt axate pe stadiul implementării serviciului eCall în ţările partenerilor proiectului, asupra modului de interoperabilitate între echipamentele ce urmează a fi instalate pe autovehicule şi diferite centre de preluare a apelurilor de urgenţă şi stad