La sfârşitul săptămânii trecute, între 15 şi 17 noiembrie 2013, a avut loc la Piteşti a şaptea ediţie a Reuniunii Naţionale a Cenaclurilor Literare, reuniune care a fost punctul final al Concursului Naţional Studenţesc de Poezie „Juventus 2013”.
Concursul „Juventus” a fost iniţiat, în 2005, pe când Cristian Meleşteu era proaspăt director al Casei Studentului din Piteşti. Astăzi, la concurs, au sosit peste 100 de manuscrise din toată ţara. Între timp, d. Cristian Meleşteu este director în Ministerul Tineretului şi Sportului şi a sprijinit, din această nouă demnitate, concursul său de suflet. Aşa se face că, în acest an, alături de studenţi au fost atât Uniunea Scriitorilor din România - Filiala Piteşti, cât şi prestigioasa editură Tracus Arte din Bucureşti, care a tipărit, cu acest prilej, o elegantă antologie din textele primite.
Prefaţa volumului a fost semnată de criticul Nicolae Oprea, care face o trecere în revistă a cenaclurilor studenţeşti care au avut un cuvânt greu de spus în evoluţia literaturii române. Astfel sunt menţionate „Echinox”-ul din Cluj, „Alma Mater” din Iaşi, „Pavel Dan” din Timişoara, „Cenaclul de Luni” din Bucureşti, foarte active şi productive înainte de 1989. Acum mai cunoscute sunt (doar) „Euridice” din Constanţa şi „Litere” din Bucureşti.
Antologia „Juventus 2013” ne răspunde, în bună măsură, cum e „poetul douămiist”. Criticul de la Piteşti scrie că acesta „resimte cotidianul citadin ca pe o agresiune fatală asupra spiritului şi se refugiază, cu oarecare regret marcat prin autoironie, în universul său intim sau al domesticităţii care anulează obsesiile infernale”. Poetul de azi „relativizează elementele realului cu ajutorul ironiei şi al predispoziţiei lirice”. Deasemenea, el este „un exponent al generaţiei internetului şi a supermarket-ului” şi cultivă o frondă veritabilă „mai ales la nivelul limbajului co