Pentru fiecare angajat din sectorul berii din România sunt generate 6 locuri de muncă în industria ospitalităţii şi 12 la nivelul întregii economii, a declarat, marţi, Constantin Bratu, directorul general al asociaţiei Berarii României, la conferinţa "Mediafax Talks about Brewing and Hospitality".
"Sectorul berii este un stimul pentru economie, iar o interdependenţă puternică există cu industria ospitalităţii", a spus Bratu.
În acest sens, el a prezentat rezultatele unui studiu realizat de Ernst&Young care arată că pentru fiecare angajat din sectorul berii din România sunt generate şase locuri de muncă în industria ospitalităţii şi 12 în întreaga economie.
Astfel, 36.600 din locurile de muncă generate de industria ospitalităţii în România se datorează vânzării de bere, respectiv 8,5% din total.
"Acest fapt este cu atât mai important cu cât locurile de muncă din industria ospitalităţii, implicit cele datorate vânzării berii, au un pronunţat caracter de protecţie socială, fiind ocupate în special de tineri, persoane aflate la primul loc de muncă şi de cei care se reintegrează pe piaţa muncii după o perioadă de absenţă", a mai spus Bratu.
Legătura dintre bere şi industria ospitalităţii este subliniată şi de faptul că din totalul vânzărilor de bere 28% se vând prin sectorul HoReCa.
În plus, din totalul valorii adăugate generate de sectorul berii, de 509 milioane euro în anul 2011, industria ospitalităţii a beneficiat de 185 milioane euro, a mai precizat Bratu.
În opinia sa, sectorul berii reprezintă un stimul important pentru industria ospitalităţii din România, cât şi pentru întreaga economie, astfel că datorită gradului înalt de interdependenţă orice contracţie la nivelul consumului de bere se resimte la nivelul industriei ospitalităţii.
"Din acest motiv autorităţile române trebuie să fie permanent orientate spre gă