Mărcile private de pe piaţa românească au câştigat încrederea consumatorilor în ultimii ani, relevă un studiu MEDNET Marketing Research Center. La nivel declarativ, majoritatea locuitorilor din mediul urban (94,2%) au consumat în ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin. Mai mult decât atât, această creştere a consumului de produse marcă proprie este mai mare de la un an la altul.
De asemenea, frecvenţa de achiziţionare a acestora este crescută, aproape jumătate dintre consumatorii de mărci proprii intervievaţi (45,4%) achiziţionând produse private label la fiecare vizită în magazin.
Varietatea produselor brand privat existente pe piaţa românească se vede şi în coşul de cumpărături al orăşenilor. Astfel, în ultimul an, aceştia au cumpărat pe lângă produsele alimentare (lactate, produse de panificaţie, brânzeturi, dulciuri etc.) şi produse non-alimentare (hârtie igienică, şerveţele, produse de menaj, detergenţi şi produse de curăţare a locuinţei, cosmetice, produse de îngrijire etc.).
Cele mai căutate categorii de produse marcă proprie au fost lactatele. Astfel, mai mult de jumătate dintre locuitorii din mediul urban (52,6%) au declarat că achiziţionează mărci private de lactate, aici fiind incluse produse precum laptele, iaurtul, smântâna etc. Pâinea şi produsele de panificaţie reprezintă o altă categorie de produse marcă proprie care a avut succes în ultimul an. Românii din mediul urban sunt foarte atraşi şi de dulciurile produse sub marca proprie a retailerilor, un procent important dintre aceştia (41,7%) declarând, de asemenea, că, pe parcursul ultimului an, au cumpărat astfel de produse. Pe de altă parte, articolele de vestimentaţie şi băuturile alcoolice sunt printre produsele marcă proprie mai puţin căutate de către consumatorii români din mediul urban, obţinând procente de 16,3, respectiv 8,0 din totalul consumator