Trimişii noii asocieri constituite în centrul Transilvaniei vor să atragă acolo tinerii prin salarii şi condiţii foarte bune. În schimb, clujenii îi vor aici pentru Capitala Tineretului.
Cei 100.000 de studenţi ai Clujului sunt disputaţi nu numai între companiile multinaţionale şi locale, ci şi de marile oraşe ale ţării. Braşovenii afirmă că le vor face tinerilor inteligenţi oferte de nerefuzat, însă clujenii îi vor ca argument principal pentru succesul programului Capitală Europeană a Tineretului (CET).
„Ne propunem să furăm studenţii buni de la Sibiu şi Târgu-Mureş, dar şi de la Cluj sau Timişoara. Le vom pune pe masă o ofertă foarte bună. Clujul merge pe atragerea marilor companii, pe tehnologia informaţiei, noi ne axăm pe antreprenori. Miza pe investiţiile străine directe reprezintă o problemă, rana produsă de plecarea Nokia din Cluj încă nu s-a vindecat, iar Bosch şi De'Longhi nu o vor compensa. Nu ne punem întrebarea de ce aceste companii pleacă din ţările lor? Germania a declanşat deja o strategie de re-relocare a companiilor sale care aduc valoare adăugată mare şi salarii mari, în timp ce ţara noastră nu are un sistem eficient de atragerea a acestora. Prefer să aduc într-o încăpere 1.000 de antreprenori locali decât o companie mare. În loc de HP, prefer IP, adică Ionescu şi Popescu", susţine Ionuţ Ţaţa, reprezentant al Clusterului pentru Inovare şi Tehnologie Braşov.
Acesta a avertizat factorii locali că există firme din Cluj care preferă să îşi stabilească sediul în alte ţări, în lipsa unei politici viabile de reţinere a acestora. „Ne fură bulgarii start-up-urile, pentru că ei le oferă şi sediu, şi finanţare de 25.000 de euro, plus alte facilităţi. Uitaţi-vă la UseTogether, firmă clujeană care emite facturi în bulgară. Se pot înmatricula şi maşini acolo, sunt scutiri de taxe. Ca să ajungi în Silicon Valley îţi trebuie şase ani să i