Dupa analizarea celor doua cutii negre ale aparatului companiei Tatarstan prabusit in Kazan s-a stabilit ca accidentul s-a produs dintr-o eroare de pilotaj.
Investigatorii din cadrul Comisiei Aviatice Interstatale au declarat ca motoarele aparatului si celelalte sisteme functionau bine pana la momentul izbirii de sol, scrie The Independent.
Potrivit Comisiei, cei doi piloti au ratat prima incercare de aterizare si se pregateau pentru a doua. Ei au incercat sa ia altitudine dar au avut o pierdere de viteza si au vrut sa recupereze intrand intr-o coborare in unghi ascutit, la inaltime mica.
Expertii rusi spun ca oboseala pilotilor afecteaza industria aeriana in continua expansiune a Rusiei, ridicand indoieli legate de faptul ca masurile de siguranta impuse au avut vreun efect.
Conform unui raport al procurorului general rus, erorile umane stau la baza a 80% dintre accidentele aeriene din Rusia. Sindicatele din transportul aerian acuza faptul ca pilotii sunt fortati sa zboare foarte mult, in timp ce regulile nu sunt respectate.
"Principala problema este oboseala pilotilor", a spus Igor Obodkov, purtatorul de cuvant al Sindicatului Personalului Aerian de pe aeroportul Seremetievo, care reuneste angajatii Aeroflot.
Legea ruseasca prevede ca fiecare pilot are dreptul la 70 de zile de vacanta in fiecare an, dar o ancheta facuta la Aeroflot a gasit cazuri in care unii piloti aveau 100 de zile de concediu neluate. "Oboseala pilotilor ar putea sa fi influentat evenimentele", a spus Obodkov.
Oboseala pilotilor a cauzat si un accident intamplat in aprilie 2012, in Tyumen, Siberia, cand un avion cu inalti functionari din industria petrolului s-a prabusit, 31 de oameni pierzandu-si viata.
"Avem banuiala ca si in cazul acesta vor gasi acelasi lucru. Oamenii erau obositi", a incheiat Obod