Mulţi nu ştiu că singurul producător integrat de produse din seminţe de cânepă din Europa este o companie românească din Salonta, judeţul Bihor.
Canah International şi-a început activitatea în 2008, în urma unei investiţii iniţiale de 1,7 milioane de euro, a omului de afaceri Dan Lăzărescu, fost director si actionar la furnizorul de servicii private Medicover si la compania de softwareTotalSoft. După ce a ieşit, în 2005, din toate afacerile pe care le avea în România, a aplicat pentru programul de finanţare SAPARD, care l-a impulsionat să înfiinţeze compania Canah. Ideea procesării canepii i-a venit cu totul intamplator, prin prisma unei cărţi pe care a citit-o – "Totul despre cânepă". La început, piaţa era una de nişă, însă încet-încet, compania a început să îşi exporte produsele în 3 continente şi a devenit lider pe acest segment, în Europa.
De altfel, 80% din cifra de afaceri estimată pe 2013 vine din exportul în Europa (Anglia, Finlanda, Suedia, Danemarca, Germania, Belgia, Olanda, Franta, Cehia, Slovenia, Italia), Statele Unite si Israel sub trei forme: produse marca proprie, produse cu marca importatorilor sau vrac, pentru acestea din urmă fiind cea mai mare cerere). Restul de 20% din producţie se vinde pe piaţa autohtonă.
„În 2007, cand am inceput business-ul, am decis să ne orientăm către pieţele externe, deoarece acolo există deja cerere. În România ne-am lovit in prima faza de reticența consumatorilor, care nu cunoşteau proprietăţile canepei si atunci era nevoie de educare, lucru pe care farmacistul singur nu-l putea face", potrivit lui Dan Lazarescu, administrator si acționar majoritar Canah International.
Cu timpul însă, consumatorii români au început să cunoască efectele benefice ale uleiului de cânepă si chiar să-l recomande celor din jur, iar medicii au început să recomande produsele ca şi tratament adjuvant. "Acum volumul