Volumul vânzărilor de autovehicule noi pe piaţa din România a scăzut, în primele zece luni ale anului, cu 9,8%, din care 8,3% numai la autoturisme, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2012. Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile a făcut astăzi publice şi datele privind vânzările pe modele şi mărci.
Conform APIA, vânzările de autoturisme din producţia naţională – de la Mioveni şi Craiova - au înregistrat, în ultimele patru luni (iulie-octombrie), creşteri importante faţă de anul anterior, fapt ce face ca, la 10 luni, acestea să ajungă în teritoriul pozitiv (+8,5%), comparativ cu vânzările mărcilor din import, care rămân în zona negativă. Problema este că aceste maşini se vând mai mult peste hotare, la intern preferându-se maşini second hand.
În ceea ce priveşte producţia naţională, la un volum total de 339.166 unităţi fabricate în primele zece luni, se înregistrează o creştere de 21,9% faţă de anul 2012. Volumele cele mai mari le-au înregistrat Dacia Duster (99.299 unităţi), urmată de Dacia Sandero (95.420 unităţi), Dacia Logan (70.693 unităţi) şi Ford B-MAX (62.690 unităţi).
La export, se consemnează, în primele zece luni, un volum de 302.184 unităţi (+12,2%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012).
Cel mai exportat model a rămas Dacia Duster (98.878 unităţi), urmat de Sandero (94.750 unităţi) şi Ford B-MAX (62.696 unităţi).
La autoturisme, topul vânzărilor pe mărci este condus de către Dacia – cu 18.518 unităţi vândute (33,4% din total). Pe locurile următoare se clasează Volkswagen (6.204 unităţi /11,2%), Skoda (4.393 unităţi/7,9%), Renault (3.232 unităţi/5,8%), Ford (2.951unităţi/5,3%) şi Opel (2.292 unităţi/4,1%), conform Capital.
Volumul vânzărilor de autovehicule noi pe piaţa din România a scăzut, în primele zece luni ale anului, cu 9,8%, din care 8,3% numai la autoturisme, în comparaţie cu aceeaşi perioad