Black Friday se bucură de cea mai mare notorietate în segmentul de vârsta 18 – 24 de ani, peste 60% dintre tineri fiind cu ochii pe reduceri. În timp ce informaţia este aproape în mod egal receptată de bărbaţi şi de femei, în ceea ce priveşte decizia de cumpărare bărbaţii sunt lideri, potrivit unui studiu publicat de Daedalus Millward Brown, citat de Hit.ro.
Notorietatea evenimentului Black Friday, anunţat anul acesta pe 22 noiembrie*, a crescut pe piaţa românească. Aproximativ 4,2 milioane de români şi-au manifestat intenţia de a face cumpărături cu ocazia Black Friday, în contextul în care aproximativ 7,4 milioane de români cunosc semnificaţia evenimentului. Aproximativ 17% dintre respondenţii bărbaţi au afirmat că vor face „cu siguranţă” cumpărături de Black Friday, în timp ce 10% dintre femei au luat deja această decizie. „Probabil că voi cumpăra” a fost răspunsul dat de 41,3% dintre bărbaţi şi de 42,6% dintre femei.
Cel mai ridicat grad de notorietate a fost înregistrat în segmentul de vârsta 18 – 24 de ani, unde 60,9% din respondenţi au auzit de Black Friday, urmat de segmentul 25 – 34 de ani (58,5%).
Lista de cumpărături a femeilor
Electrocasnice mici (45,3%)
Haine (27,5%)
Televizoare (14%)
Încălţăminte (12,8%)
Laptopuri (8,8%)
Telefoane mobile (8%)
Maşini de spălat (7,3%)
Îngrijire personală (6,2%)
Frigidere (6%)
Cosmetice (5,4%)
Lista de cumpărături a bărbaţilor
Electronice şi accesorii auto (26,1%)
Televizoare (23,2%)
Haine (17,3%)
Telefoane mobile (14,3%)
Laptopuri (14,1%)
Tablete (7,8%)
Frigidere (7,3%)
Încălţăminte (6,3%)
Componente PC (6,1%)
Maşini de spălat (5%)
Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ de 2.000 de respondenţi din mediul urban şi rural, cu vârste cuprinse între 18 şi 50 de an