Romania este prima tara din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicatii Speciale, a pregatit infrastructura pentru serviciul de urgenta eCall, prin care, cu ajutorul unui dispozitiv instalat in masina, se apeleaza automat, in caz de accident, la 112.
STS, care administreaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112, a modernizat infrastructura acestuia pentru operarea eCall - noul serviciu pan-european de urgenta din vehicule.
Astfel, eCall este functional din ianuarie 2013, in toata tara, fiind necesara instalarea unui dispozitiv pe masina.
In cazul unui accident auto, dispozitivul eCall va apela automat dispeceratul 112 si va transmite informatii relevante privind locul accidentului si date tehnice ale vehiculelor implicate. Serviciile de urgenta vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv in situatia in care pasagerii nu mai pot vorbi, arata reprezentantii STS.
Rezultatele noului serviciu pan-european de urgenta din vehicule - eCall vor fi prezentate oficial la Bucuresti, in cadrul unei conferinte internationale, joi si vineri, anunta Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), care gestioneaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112.
Integral pe stirileprotv.ro
Foto: traffictechnologytoday.com Tag-uri: eCall, accidente, Europa, Romania
Romania este prima tara din Europa care, prin Serviciul de Telecomunicatii Speciale, a pregatit infrastructura pentru serviciul de urgenta eCall, prin care, cu ajutorul unui dispozitiv instalat in masina, se apeleaza automat, in caz de accident, la 112.
STS, care administreaza Sistemul national unic pentru apeluri de urgenta 112, a modernizat infrastructura acestuia pentru operarea eCall - noul serviciu pan-european de urgenta din vehicule.
Astfel, eCall este functional din ianuarie 2013, in toata tara, fiind necesara instalarea unui dispo