Un număr de 22 de garnituri (20 ale CFR Călători, unul de la CFR Marfă şi unul de Transferoviar Grup) au fost oprite weekendul trecut în gări, ca măsură de interdicţie temporară a utilizării infrastructurii, din cauza neplăţii TUI (taxa de utilizare a infrastructurii), după cum ne-au spus surse din piaţă.
Acestea ne-au precizat că, iniţial, CFR Infrastructură a notificat companiile respective de transport feroviar, după care a chemat reprezentanţii acestora la conciliere, în final informându-i din nou asupra situaţiei în care se află.
"Dacă nu plătesc nici acum, se poate recurge la interdicţie permanentă", ne-au mai spus sursele noastre.
Reprezentanţi din Ministerul Transporturilor (MT) ne-au precizat că aceste măsuri sunt prevăzute în contractele încheiate între părţi, subliniind că şapte operatori, dintre care patru de transport marfă şi trei de transport călători, nu şi-au plătit serviciile pentru utilizarea infrastructurii.
Suma pe care CFR Infrastructură o are de încasat de la societăţile respective se ridică la 984,5 milioane de lei, ne-au spus surse din MT, sumă ce reprezintă restanţele acumulate din neplata TUI şi din penalităţile aferente.
Întrebat de Ziarul BURSA dacă Grup Feroviar Român (GFR) se află în situaţia de mai sus, Sorin Chinde, directorul general al GFR, ne-a spus: "Grup Feroviar Român nu a fost vizat de o astfel de măsură. GFR şi-a plătit toate taxele la zi şi a investit aproape 100 de milioane de euro în infrastructură doar în ultimii ani, în ciuda crizei, la care se adaugă 200 de milioane de euro în taxe către bugetul de stat. Considerăm această acţiune a autorităţilor ca un pas către normalitate. Obligaţiile contractuale trebuie respectate".
La începutul lunii aprilie, CFR SA anunţa că managementul companiei a stabilit demararea procedurilor de recuperare a creanţelor care trebuie încasate de la operatorii