Piaţa auto din România se va situa în acest an la 320.000 de autovehicule, dintre care 70.000 de autovehicule noi şi 250.000 unităţi second-hand, a declarat directorul general al constructorului Ford România, Zoltan Brassai, la conferinţa "Mediafax Talks about Auto Industry 2013".
Potrivit acestuia, anul trecut piaţa a însumat 255.000 autovehicule, dintre care 170.000 second hand şi peste 85.000 de unităţi noi. Din aceste date reiese că avansul pieţei auto din acest an este de peste 25%.
"Este o creştere semnificativă faţă de anul trecut, înseamnă că avem nevoie de maşini. Este un semnal bun", a spus Brassai.
Pe de altă parte, el s-a arătat îngrijorat de structura parcului auto naţional, format în proporţie de 53% din maşini mai vechi de 10 ani şi cu o vârstă medie a unei maşini de 13 ani.
"Pe la 10 ani maşina ar trebui schimbată, la 15 ani este la limită, iar la 26 de ani nu e o maşină sigură pe stradă", a arătat Brassai.
El a evidenţiat şi avantajele maşinilor noi, ale căror tehnologii au evoluat foarte mult în ultimii ani în domeniul siguranţei şi confortului.
Piaţa auto a crescut în fiecare lună din trimestrul al treilea, încheiat cu un avans de 3,1% faţă de intervalul similar din 2012, însă la nouă luni înregistrează o scădere de 11,4%, cu un minus de 9,8% la autoturisme, conform Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Asociaţia a anunţat că vânzările pe piaţa din România sunt susţinute de achiziţiile realizate de către persoanele juridice (73% din total la nouă luni).
Vânzările s-au ridicat la 8.129 unităţi în septembrie, în creştere cu 28,2%, iar la nouă luni au totalizat 57.454 unităţi.
Livrările de autoturisme au urcat cu 26% în septembrie, la 6.831 de unităţi, iar la nouă luni au totalizat 48.324 de unităţi.
La autoturisme, topul pe mărci după nouă luni este condus de