Alaturi de brandul Ciucas, prezent in categoria economic, volumul vanzarilor a mai fost sustinut de brandul premium Ursus, respectiv lansarea Ursus Cooler si Timisoreana.
“Businessul nostru din Romania este pe profit in conditiile in care volumul vanzarilor a crescut cu 6%. Privim piata romaneasca ca una de crestere si nu reprezinta o ingrijorare pentru noi. Ne preocupa tendinta de crestere a accizelor din anumite tari din Europa. In perioade de criza, guvernele iau astfel de decizii care ne influenteaza prin scaderea puterii de cumparare. Accizele reprezinta o pondere mare din pretul platit de consumator, astfel incat este o zona riscanta pentru noi”, a declarat Alan Clark, CEO SabMiller.
Premierul Victor Ponta a declarat la inceputul acestei luni ca accizele vor fi indexate de la 1 ianuarie 2014 in functie de rata inflatiei si nu de cursul de schimb afisat de BCE in data de 1 octombrie.
Guvernul estimeaza ca va incasa 1,1 miliarde de lei anul viitor ca urmare a calcularii accizei in functie de inflatie.
Citeste si:Rosca, Cramele Recas: 50% dintre vanzarile de vin au loc pe marginea drumurilorCate milioane de PET-uri si doze de aluminiu a reciclat Eco-Rom Ambalaje in 2012Concureaza pentru "prost-gust" sau" politically incorrect". Top 5 reclame ofensatoare
Majorarea accizei de la inceputul anului a dus la o scadere cu 8% a pietei berii. Astfel, scaderea consumului de bere pe primele opt luni a adus piata la cel mai mic nivel de dupa 2008, aferent perioadei mentionate, arata datele Asociatiei Berarii Romaniei.
Cu o productie locala in proportie de 98%, sectorul berii are cel mai mare aport la bugetul de stat in privinta accizei colectate in categoria bauturilor alcoolice, respectiv aproape 60% din accizele platite sunt acoperite de bere, in conditiile in care nivelul evaziunii in productia de bere este zero, potrivit sursei citate. @