Piaţa de leasing pe tipuri de vehicule este condusă în proporţie de 55% de autoturisme, 15% de vehiculele comerciale uşoare şi 28% de cea a vehiculelor comerciale grele
Cel mai afectat domeniu economic din ultimii ani, aflat într-o continuă scădere din 2008 până în prezent, piaţa auto, reprezintă în continuare, din păcate pentru noi, cel mai mare contributor al volumelor nou finanţate, respectiv 70% din piaţa de leasing, a declarat Antoaneta Curteanu, CEO, UniCredit Leasing Corporation IFN SA, preşedinte ALB.
Curteanu, ALB: Aşteptăm ca sectorul public să genereze tranzacţii eligibile pentru leasing
"Începând cu anul 2006, constatăm că în ciuda eforturilor noastre de diversificare a produselor rămânem în continuare legaţi de zona auto. În continuare aşteptăm ca sectorul public să genereze tranzacţii eligibile pentru leasing. Din păcate, aşteptările noastre în ultimii ani nu s-au adeverit", a spus Antoaneta Curteanu, în cadrul conferinţei naţionale ALB-România, ediţia a IX-a, ce a avut ca temă "Relansarea creditării economiei prin reconstrucţia încrederii în instituţiile financiare nebancare".
Ea a spus că leasingul reprezintă un produs foarte potrivit pentru finanţarea întreprinderilor mici şi mijlocii, IMM-uri care au un acces la finanţare mai dificil. "Din punct de vedere al perioadei se observă o uşoară creştere a preferinţei pentru contractele pe 4-5 ani, însă majoritatea contractelor de leasing se fac între 3 şi 5 ani.
În ceea ce priveşte ponderea finanţărilor, vehicule noi versus second-hand, anul acesta am avut cu toţii de confruntat o provocare majoră generată de timbrul de mediu şi consider semnificativ impactul acestei reglementări pentru că a influenţat foarte mult companiile de leasing. În viitor, asociaţia noastră îşi propune să coopereze mai mult cu celelalte asociaţii şi organizaţii pe piaţa de profil cum