Dan Lazarescu, om de afaceri care a investit in companii precum Medicover, Total Soft si Canah International, spune ca este mult mai usor sa dezvolti un business daca lasi patriotismul deoparte.
Intors in tara in 1994, acesta isi aminteste ca in perioada respectiva erau mult mai multe oportunitati de afaceri in Romania.
Imediat dupa ce a plecat din Medicover, Dan Lazarescu a avut ideea procesarii canepii, cu totul intamplator, prin prisma unei carti pe care a citit-o – Totul despre canepa.
Astfel a ajuns sa cunoasca utilizarile multiple ale acesteia: textile, materiale de constructii, hartie, surse regenerabile de energie si, bineinteles, medicina alternativa si alimente cu valori nutritionale deosebite.
In anul 2005, toate aceste idei s-au concretizat intr-un studiu de fezabilitate facut de "Nova Institut" din Berlin, iar posibilitatea de a accesa fonduri SAPARD a reprezentat argumentul final care a dus la concretizarea proiectului.
Fabrica s-a deschis in 2007, iar acum produce sub brandul Canah toate produsele derivate din aceste seminte.
Esecul achizitiei de canepa romaneasca
"In toamna lui 2007 fabrica era in teste si aveam nevoie de 40.000 de tone de seminte de canepa iar de la producatorii locali nu am strans nici 10.000 de tone", povesteste cu un gust amar antreprenorul.
Asta desi anterior semnase contracte cu fermieri din Salonta, judetul Bihor, zona cu traditiei in cultivatul canepii.
"Domnul Vili reusise sa stranga de pe 5 hectare o productie de 1.200 de kilograme pe hectar. Putea sa se bata parte in parte cu orice canadian. Dar Mario, un italian cu care semnasem un contract pentru 60 hectare, nici macar nu a bagat samanta in pamant", explica Lazarescu esecul tentativei de a se aproviziona de pe piata locala.
Pentru a remedia probl