* Dan Lăzărescu: "Fabrica ar trebui extinsă, însă nu exclud nici posibilitatea vânzării acesteia"
* "Băncile nu înţeleg planul de afaceri al întreprinderilor mici şi mijlocii"
Canah, singura companie din Europa care procesează integrat seminţele de cânepă industrială, a înregistrat în acest an o creştere economică de 85% şi o cifră de afaceri de 4 milioane de euro, a declarat proprietarul fabricii din Bihor, omul de afaceri Dan Lăzărescu.
Creşterile înregistrate s-au datorat exportului vrac al produselor obţinute din seminţe de cânepă, doar 15% din cifra de afaceri fiind generată de vânzările tip brand-retail din ţara noastră. "Pot spune că în acest an ne apropriem deja de limita capacităţii de producţie, respectiv 1000 de tone. Exportăm cel mai mult în Anglia, Germania şi Olanda, iar principalii noştri clienţi sunt cei din industria ingredientelor", a spus Dan Lăzărescu.
Antreprenorul, cunoscut pentru afacerile Medicover şi TotalSoft, a început afacerea cu cânepă industrială în 2007, după ce a aplicat pentru finanţare prin programul SAPARD. Anul acesta este însă primul an când compania a înregistrat profit, potrivit spuselor domniei sale. De la deschiderea fabricii şi până în prezent, principalul canal de promovare al afacerii a fost prin prezenţa la târgurile de profil. În ţara noastră produsele sub marca Canah (uleiuri, seminţe, pudră) se regăsesc în magazine de specialitate de tip plafar. "Nu cred că magazinele de tip supermarket sau hipermarket reprezintă o alternativă profitabilă pentru noi ca producători. Preferăm să vindem majoritatea mărfii vrac pentru că suntem pre-plătiţi pentru ea. În cazul lanţurilor comerciale am fi plătiţi abia după 120-190 de zile", a explicat Dan Lăzărescu.
* "Sectorul agricol ar avea mult mai puţine probleme dacă ar exista o înţelegere politică"
Canah Internaţional este însă nevoită să importe