Comisia Europeană a prezentat, astăzi, un proiect de reformă a politicii de informare şi de promovare a produselor agricole şi alimentare europene. Această nouă politică de promovare, care beneficiază de un buget majorat şi, ulterior, de sprijinul unei agenţii executive europene, este menită să devină un adevărat instrument de cucerire a pieţelor.
Iniţiativa Executivului comunitar vizează să-i ajute pe profesioniştii din sector să se extindă la nivel internaţional şi să sensibilizeze mai bine consumatorii cu privire la calitatea produselor europene.
Citeşte şi: Parlamentul European: Mai mulţi bani pentru tinerii fermieri, plafonarea subvenţiilor pentru latifundiari
„Într-o lume în care consumatorii sunt mai sensibili la chestiuni legate de securitatea, calitatea şi durabilitatea modurilor de producţie alimentară, agricultorii şi întreprinderile mici sau mijlocii europene au un rol de jucat în acest sens. Sectorul agricol şi agroalimentar european este recunoscut pentru calitatea produselor sale şi pentru o respectare a normelor unică în lume. Înregistrând deja 110 miliarde euro la export, el reprezintă un atu considerabil în vederea dinamizării creşterii şi a ocupării forţei de muncă în cadrul Uniunii Europene" a declarat Dacian Cioloş, comisarul european pentru agricultură şi dezvoltare rurală.
Principalele elemente ale acestei reforme sunt:
O creştere semnificativă a ajutoarelor destinate acţiunilor de informare şi de promovare, în scopul consolidării competitivităţii agriculturii europene. Ajutoarele europene ar trebui să treacă în mod treptat de la 61 de milioane euro în cadrul bugetului din 2013, la 200 de milioane euro în 2020;
Punerea în aplicare a unei strategii europene de promovare, care va permite o mai bună direcţionare a acţiunilor de promovare. Această strategie ar trebui să conducă la: creşterea finanţării program