BLACK FRIDAY 2013. Românii înnebuniţi după promoţii şi reduceri se pregătesc pentru "nebunia" Black Friday. Black Friday va avea loc în România atât în ziua de 22 noiembrie, şi în weekendul care urmează, cât şi pe data de 29 noiembrie, şi weekendul urmator. Clienţii nemulţumiţi de produsele şi serviciile companiilor trebuie să ştie că pot oricând reclama la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) eventualele nereguli. Vezi mai jos ce ai de făcut.
Reclamaţia sau propunerea poate fi formulată în scris ori prin poşta electronică.
Consumatorul care depune reclamaţia poate fi orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale. Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice. Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare a petiţionarului nu se iau în considerare şi se clasează.
Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a Autorităţii Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor.
CUM DEPUNEŢI O RECLAMAŢIE?
Consumatorii trebuie să apeleze la această modalitate numai după ce au încercat să rezolve amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul. În situaţia în care consuamtorii nu au ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci au dreptul să depună o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Primirea reclamaţiilor de la consumatori se face la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de raz