România a pornit isteria cumpărăturilor de Black Friday. Astfel, pe 22 noiembrie, toate magazinele online, dar şi hipermarketurile au pregătit preţuri speciale, reduse cu până la 80%. Cele mai bune oferte sunt, ca în fiecare an, la produsele electrice şi electrocasnice, însă nu toţi românii îşi permit un astfel de cadou înainte de sărbători.
Cele mai mari reduceri vor avea magazinele online. Şi hypermarketurile au pregătit, însă, oferte de nerefuzat. Unele dintre ele vor pune la dispoziţia clienţilor o săptămână întreagă de reduceri, începând de vineri.
"Reducerile de Black Friday vor fi de până la 50% la electrocasnice, audio-video şi IT. Un exemplu ar fi la televizoare care de la un preţ de 1.499 de lei se vor putea cumpăra 1.299 lei", a declarat Iuliu Chertis, responsabil mentenanţă la un hypermarket din Cluj-Napoca.
Dacă unii abia aşteaptă să se înnoiască de sărbători, alţii îşi verifică mai întâi portofelul. "E foarte bine că înainte de sărbători o să fie o reducere. Poate toată lumea o să poată să cumpere un cadou de sărbători", a spus un clujean.
După experienţa anilor trecuţi, când serverele magazinelor online s-au blocat în vinerea reducerilor, managerii acestora s-au mobilizat pentru a face faţă traficului intens.
Black Friday a apărut prima dată în Statele Unite ale Americii în anul 1961. Acest tip de comerţ a apărut pentru a ajuta comercianţii să-şi mărească profiturile în sezonul Crăciunului.