Toti pãrintii care merg sã munceascã în strãinãtate, indiferent dacã pleacã sã îsi caute de muncã sau au deja contract de muncã, trebuie sã anunte la serviciul de asistentã socialã cu cine rãmân copiii lor în tarã, a declarat, marti, directorul Directiei pentru Protectia Copilului, Elena Tudor.
Obligatia de a notifica serviciul public de asistentã socialã nu mai revine doar persoanelor care pleacã în strãinãtate cu contract de muncã, asa cum era prevãzut pânã la aprobarea Legii 257/2013, ci tuturor, a spus directorul Directiei pentru Protectia Copilului din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Vârstnice. Legea 257/2013 pentru modificarea si completarea Legii 272/2004 privind protectia drepturilor copilului obligã toti pãrintii care îsi lasã copiii singuri acasã, când pleacã la muncã în strãinãtate, sã notifice serviciul public de asistentã socialã (SPAS) de care apartin, cu cel putin 40 de zile înainte, si sã desemneze o persoanã care se va ocupa de aces- tia. Pânã la aprobarea Legii 257/2013, acest lucru era reglementat printr-un ordin si viza doar pãrintii care plecau în strãinãtate cu contract de muncã, nu si pe cei care munceau la negru sau pe cei care plecau pentru a-si cãuta o slujbã. „Notificarea va contine, în mod obligatoriu, desemnarea persoanei care se ocupã de întretinerea copilului pe perioada absentei pãrintilor sau tutorelui, dupã caz. Confirmarea persoanei în întretinerea cãreia va rãmâne copilul se efectueazã de cãtre instanta de tutelã. Persoana desemnatã trebuie sã facã parte din familia extinsã, sã aibã minimum 18 ani si sã îndeplineascã conditiile materiale si garantiile morale necesare cresterii si îngrijirii unui copil“, se aratã în noua formã a legii. Persoana cãreia urmeazã sã îi fie delegatã autoritatea pãrinteascã îsi dã acordul personal, în fata instantei, iar cererea de delegare a drepturilor s