Studiile gemene IDX Freeflow Concept şi IDX Nismo Concept sunt dedicate atât clienţilor aflaţi în pragul crizei vârstei mijlocii, cât şi generaţiei „Z” de adolescenţi, tineri blamaţi încă de pe acuma că la maturitate vor deveni „groparii” industriei auto, din pricina faptului că nu mai rezonează atât de pasional cu fenomenul pe patru roţi precum fostele generaţii de juni.
Cu aceste două coupe-uri rafinate în două portiere şi punte motrice posterioară, Nissan doreşte pe de-o parte să recucerească tinerii din lumea întreagă care, manifestând o tendinţă puternic accentuată cu precădere în ultimii ani, şi-au modificat lista de priorităţi, punând la mare preţ, în detrimentul maşinilor, gadget-urile IT şi reţelele de socializare, instrumente de comunicare şi relaţionare ce par a da tonul deceniul doi din acest mileniu.
Proporţiile conceptelor Nissan IDX ( 4,1 metri lungime, 1,8 metri lăţime şi 1,3 metri înălţime) refuză parcă să se încadreze într-un tipar convenţional, alura pătrăţoasă care se sfârşeşte destul de brusc printr-o coadă de tip „fastback” (ce aminteşte de maşinile de raliu Ford Fiesta Mrk1) şi blocurile optice circulare duble sunt tot atâtea elemente ce transmit la nivel de subconştient acea imagine retro care inevitabil „parchează” mintea nostalgicilor cu câteva decenii în urmă.
Imaginea redată de Nissan transformă studiile IDX Freeflow Concept şi IDX Nismo Concept în adevăraţi declanşatori ai unor „găuri negre”, prin care preţ de câteva momente se poate face un salt în timp. Conceptele pot fi considerate urmaşele defunctelor modele Datsun 510 şi Datsun 1600 (marcă apendice al brandului Nissan, de mare succes în anii ’70), adică se adresează clienţilor care au crescut cu aceşti venerabili bolizi şi care acum sunt în pragul vârstei „critice” de 40 de ani. La fel de actual, IDX Nismo primeşte amprenta precedenţilor zmei Skyline.
Nissan IDX