Scris de A.S. - Consilierii locali timişoreni au aprobat, în şedinţa de joi, noile studii de fezabilitate pentru lărgirea pasajelor CF Jiul şi Popa Şapcă, precum şi studiul pentru realizarea unui nou pasaj pe sub calea ferată în zona Solventul. Vorbim despre lucrări care depăşesc 50 de milioane de euro, conform estimărilor. Unii dintre aleşi s-au declarat revoltaţi de faptul că votează aceleaşi tipuri de studii, pentru Jiul şi Popa Şapcă, pentru a treia sau a patra oară…
Situaţia studiilor de fezabilitate aprobate în consiliul local şi nepuse în practică în cazul pasajelor Jiul şi Popa Şapcă a fost reclamată de consilierii Radu Ţoancă (PSD) şi Ovidiu Ciuhandu (PDL). Aleşii au cerut explicaţii în plenul CLT de joi. „Eu votez pentru a patra oară aceste tipuri de studii”, s-a plâns Ţoancă. Alesul a cerut ca Direcţia Tehnică să îi prezinte o informare, un material scris argumentat, un istoric cu privire la aceste „producţii”. Ciuhandu a atras atenţia că s-au cheltuit bani pentru toate aceste studii, care n-au avut nicio finalitate până acum, şi a întrebat cine plăteşte. Evident, au fost plătite din bani de la bugetul local.
Un alt consilier, Adrian Orza (PNŢCD) l-a întrebat pe primarul Nicolae Robu ce anume este diferit, din punct de vedere al soluţiei tehnice, în aceste studii de fezabilitate, faţă de cele aprobate în timpul fostei administraţii Ciuhandu.
Edilul-şef a explicat că au apărut… idei noi. „La Jiul, acum se prevede şi lărgirea străzii la patru benzi, iar trecerea pe sub calea ferată este lărgită şi mai mult, plus că apare ca variantă şi o linie de tramvai pe mijloc, între Gară şi Spitalul de Copii. Ea a apărut în contextul ideii de a extinde zona pietonală şi de a face ca tramvaiul să nu mai treacă pe lângă Catedrală. Aceasta ar fi o idee simplu de pus în practică şi fără afectarea spaţiului verde. Toată zona din jurul Catedralei ar fi pietonal