Creşterea puternică a importurilor de autoturisme second-hand din acest an şi îmbătrânirea accelerată a parcului auto naţional readuc în discuţii introducerea de impozite pentru cei care au ca activitate comerţul cu maşini la mâna a doua şi nici nu plătesc cine ştie ce la stat.
„La imobiliare, dacă într-un timp scurt o persoană tranzacţionează două imobile, la al doilea trebuie să plătească o taxă. La automobile poţi să imporţi la mâna a doua sute sau mii de maşini fără să plăteşti vreun impozit. Noi sperăm ca autorităţile să ia măsuri în acest sens“, a spus Zoltan Brassai, directorul general al Ford România, în cadrul conferinţei Mediafax Talks about Auto Industry.
Anual statul pierde sute de milioane de euro numai din netaxarea persoanelor fizice care şi-au dezvoltat un adevărat business din acest comerţ.
Mai mult, mai bine de jumătate din maşinile importate la mâna a doua au kilometrajul modificat pentru a obţine un preţ mai bun. În timp ce în Vest modificarea kilometrajului la automobil înainte de vânzare este considerat un caz penal, în România nu este sancţionat.
Directorul Ford a readus în discuţie şi introducerea unui impozit anual calculat în funcţie de emisiile poluante. Prima dată s-a discutat la începutul acestui an de acest impozit, care ar fi o măsură suplimentară alături de timbrul de mediu. „Cine a cumpărat o maşină nouă şi care poluează puţin trebuie să plătească o taxă sau un impozit cât mai redus. Dar cine conduce o maşină mai veche ce nu mai respectă normele actuale de poluare, trebuie să plătească mai mult. O dată trebuie plătit timbrul de mediu deoarece se aduce pe piaţă o maşină care nu a mai fost anterior aici, după care trebuie să plătească în funcţie de cât poluează”, a spus Zoltan Brassai. El a subliniat că interesul României nu este de a atrage aici cimitirul de maşini din Germania pentru ca statul şi implici