Primele doua trenuri de metrou construite de CAF (onstrucciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A.) in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Trenurile denumite "Dunarea" si "Mures" sunt primele din cele 16 pe care Metrorex plateste 97 milioane de euro (fara TVA) si care vor inlocui vechile rame IVA ce inca ruleaza pe magistralele M1 si M3. Potrivit Metrorex, noile trenuri ar urma sa intre in circulatie in subteranul Capitalei de la 1 ianuarie 2014 dupa ce o perioada de teste. Vezi imagini cu interiorul si exteriorul trenului "Mures".
Primele doua trenuri construite de CAF in Spania sunt in drum spre Bucuresti. Noi imagini publicate pe forumul de specialitate forum.metrouusor.com ilustreaza trenurile "Dunarea" si "Mures" in gara Hendaya din Franta in drum spre Bucuresti.
Potrivit directorului general al Metrorex, Aurel Radu, noile trenuri ar trebui sa fie puse in circulatie in ianuarie 2014, insa dupa circa doua luni de teste.
Conform contractului semnat de Metrorex cu CAF, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate in Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Grivita SA.
In timp ce primele doua trenuri sunt in drum spre Bucuresti, trenul numarul 5 este deja in proces de asamblare in Capitala de cateva luni.
Primele doua trenuri poarta numele de Dunarea si Mures, urmand ca si celelalte trenuri sa poarte nume de rauri din tara noastra.
In perioada urmatoare, dupa sosirea trenurilor in Bucuresti, noile metrouri vor fi testate pentru a obtine Agrementul tehnic din partea Autoritatii Feroviare Romana.
Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex si vor incepe sa functioneze in cursul anului 2014.
Trenurile fac parte dintr-un contract semnat de Metrorex in 2011 pentru achizitia a 16 noi trenuri de metrou care sa inlocuiasca vechile trenuri I