Piaţa auto îşi continuă , încet dar sigur, scăderea. Şi asta în pofida programului Rabla, care a venit şi în acest an în sprijinul producătorilor şi importatorilor auto din România. Astfel, vânzările auto au scăzut în primele zece luni cu 9,8%, segmentul autoturismelor înregistrând o reducere de 8,3%, deşi în ultimele patru luni, iulie-octombrie, au fost raportate creşteri faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, a anunţat Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
În intervalul iulie-octombrie, vânzările au fost mai mari în medie cu 2,9%, sau 7,9% la autoturisme, faţă de aceeaşi perioadă din 2012.
"Cu un volum total de 8.295 unităţi vândute în luna octombrie, şi unul total la 10 luni de 65.747 unităţi (din care 55.400 autoturisme), consemnăm faţă de 2012 o scădere totală de 9,8%, scădere la care autoturismele "contribuie" cu -8,3%, ambele, în revenire uşoară faţă de cifrele consemnate după 9 luni. Un alt aspect important de semnalat este faptul că vânzările de autoturisme din producţia naţională au înregistrat în ultimele 4 luni creşteri importante faţă de 2012, fapt ce face ca la 10 luni acestea să ajungă în teritoriul pozitiv (+8,5%), comparativ cu vânzările mărcilor din import, care rămân în zona negativă", arată APIA, într-un comunicat.
Top 3: Dacia, VW şi Skoda
La autoturisme, topul pe mărci după 10 luni este condus de Dacia, cu 18.518 unităţi vândute (33,4% din total), urmată de Volkswagen (6.204 unităţi /11,2%), Skoda (4.393 unităţi / 7,9%), Renault (3.232 unităţi / 5,8%), Ford (2.951unităţi / 5,3%) şi Opel (2.292 unităţi / 4,1%).
Pe modele, situaţia rămâne neschimbată faţă de septembrie, Dacia Logan fiind pe primul loc, urmat de Sandero, Duster, Volkswagen Golf şi Skoda Octavia.
"Analizând segmentarea pe clase, remarcăm că după 10 luni dintre clasele cu vânzări importante doar clasa monov