Creditele de consum acordate de membrii Asociaţiei Societăţilor Financiare (ALB-România) au totalizat 310,31 milioane euro, la sfârşitul lunii septembrie, în creştere cu circa 20% faţă de nivelul atins în aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv 258,3 milioane euro, potrivit datelor prezentate, joi, de către secretarul general al ALB-România, Adriana Ahcearliu.
Din cele aproximativ 310 milioane euro acordate în primele nouă luni din 2013, sub formă de credite de consum, 269 milioane euro (86%) au fost destinate consumului personal, 30 milioane euro (10%) - credite industriale şi 11 milioane euro (4%) credite auto, precizează un comunicat al asociaţiei.
În domeniul creditelor destinate consumului personal, creditele de tip revolving (inclusiv cardurile de credit) au avut o pondere de 49%, împrumuturile de tip nevoi personale au avut o cotă de 41%, iar creditele la POS - 10%.
Din totalul finanţărilor de tip credit auto, 85% au fost destinate achiziţiei de vehicule noi şi 15% - pentru vehicule second-hand. În funcţie de valoare, 44% au fost credite până la cel mult 1.000 euro, 39% de la 1.001 la 5.000 euro, 9% - între 5.000 şi 10.000 euro, iar procentul creditelor de peste 10.000 euro a fost de 8%.
Repartiţia pe categorii de vârstă a creditelor de consum arată că 29% au fost acordate persoanelor peste 55 de ani, 27% celor între 35 şi 45 de ani, 20% - clienţilor între 45 şi 55 de ani, 19% - celor cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani şi doar 5% tinerilor sub 25 de ani.
Statisticile ALB-România mai arată că 66% dintre clienţii creditelor de consum au declarat că sunt căsătoriţi şi 34% - necăsătoriţi, 52% fiind bărbaţi şi 48% - femei. Totodată, 52% au fost credite acordate persoanelor cu studii medii, 34%
celor studii superioare şi 14% persoanelor cu studii elementare.
Venitul net al