Publicarea unei cărţi nu a fost niciodată atât de uşoară, însă odată cu înmulţirea site-urilor pe care sunt publicate manuscrisele unor romane - deşi nu toate vor deveni bestseller, precum "Fifty Shades of Grey", ce provine din sfera autopublicării - acest mod de lansare câştigă teren în Europa.
Publicat joi, studiul comandat de platforma BoD (Books on Demand), prezentată ca lider al autopublicării în Europa, a fost realizat în luna august, în Franţa, Germania, Finlanda, Suedia, Austria, Elveţia şi Danemarca, pe un eşantion de 1.748 de scriitori, cu vârste cuprinse între 12 şi 88 ani.
"Implantarea şi profesionalizarea autopublicării nu încetează să se dezvolte în Europa", iar numărul scriitorilor care obţin venituri din această metodă ar trebui "să crească în paralel", afirmă reprezentanţii BoD, care numără în prezent 25.000 de autori în Europa şi 45.000 de lucrări publicate. În 2003, BoD avea doar 3.000 de autori şi 6.600 de romane publicate.
Potrivit acestui studiu, 12,5% dintre autorii chestionaţi consideră scrisul şi publicarea cărţilor lor pe platforma BoD drept o sursă de venituri.
Ca un semn al epocii actuale, Târgul de carte de la Frankfurt, în octombrie, a promovat cauza autoeditorilor. Potrivit datelor oficiale, autopublicarea a reprezintat 3% din cifra de afaceri realizată de piaţa de carte din Franţa în 2012. Procentul a fost de 17% în Statele Unite, unde se vorbeşte deja despre o "epocă de aur" generată de apariţia acestei tehnici de publicare.
O treime dintre scriitorii autoeditaţi europeni au publicat deja volume şi la o editură tradiţională, însă 34,2% dintre ei au afirmat că au "optat în mod intenţionat pentru metoda autopublicării". În Franţa şi în Germania, aproape o treime dintre autorii chestionaţi au publicat cel puţin patru cărţi în acest sistem. În Suedia, una dintre cele mai recente pieţe, acest procent este