Comisarul european pentru agricultură, Dacian Cioloş, a prezentat, joi, un proiect de reformă a politicii de informare şi de promovare a produselor agricole şi alimentare europene, care prevede triplarea bugetului şi creşterea confinanţării UE, de la 50% la 60%, pentru anumite programe.
Sub sloganul "Enjoy, it's from Europe", proiectul de reformă vizează să ajute profesioniştii din sectorul agricol să se extindă la nivel internaţional şi să sensibilizeze mai bine consumatorii cu privire la eforturile în materie de calitate a produselor, pe baza unei strategii definite la nivel european.
"Într-o lume în care consumatorii sunt mai sensibili la chestiuni legate de securitatea, calitatea şi durabilitatea modurilor de producţie alimentară, agricultorii şi întreprinderile mici sau mijlocii europene au un rol de jucat în acest sens. Sectorul agricol şi agroalimentar european este recunoscut pentru calitatea produselor sale şi pentru o respectare a normelor unică în lume. Înregistrând deja 110 miliarde de euro la export, el reprezintă un atu considerabil în vederea dinamizării creşterii şi a ocupării forţei de muncă în cadrul Uniunii Europene" a declarat Dacian Cioloş, într-o conferinţă de presă la Bruxelles.
Proiectul comisarului pentru agricultură prevede o creştere semnificativă a ajutoarelor destinate acţiunilor de informare şi de promovare, în scopul consolidării competitivităţii agriculturii europene. Astfel, ajutoarele europene ar trebui să crească treptat de la 61 de milioane de euro în 2013, la 200 de milioane de euro în 2020.
Cioloş propune crearea unei strategii europene de promovare, care va permite "o mai bună direcţionare a acţiunilor de promovare".
Totodată, propunerea include o creştere a finanţării programelor care vizează "ţările terţe şi a programelor multiple (programe prezentate de către entităţi din mai multe state mem