Liliana Paraipan a deschis primul centru Eden Spa in anul 2005 in cartierul Primaverii din Bucuresti, data la care acest concept nu era cunosc decat de romanii care fusesera in strainatate. Investitia s-a ridicat la 200.000 de euro.
Ulterior, compania s-a dezvoltat prin deschiderea unei noi locatii in cadrul Grand Hotel Continental in 2011 (co-investitie de 80.000 de euro) si prin preluarea managementului mai multor locatii spa, printre care Orhideea Spa si The Spa Hilton Sibiu.
"Initial, ne-am adresat persoanelor fizice, dar dupa primul an de operare am intrat pe zona corporate. Companiile au inceput sa ofere ca recompensa pentru angajati un card cadou la spa sau un pachet de relaxare si teraperie anti-stres", a explicat Paraipan.Criza a golit buzunarele companiilor
Potrivit acesteia, criza a afectat considerabil bugetele companiilor care ofereau recompense la spa pentru angajati, unele dintre acestea ajungand sa taie de pe liste aceste cheltuieli.
"Inainte de criza bugetele erau mult mai mari si mult mai multe companii faceau acest lucru. De exemplu, in acea perioada, media pentru carduri cadou se ridica la 250 de lei, iar acum bugetele se situeaza in jurul valorii de 150 de lei. Mai mult, in ultimii ani, sunt companii acopera doar jumatate din costul pachetulului oferit", a adaugat sefa Eden Spa.
Domeniile prioritare sunt in care se acorda beneficii de acest gen sunt sectorul bancar, IT, consultanta si avocatura.
"2013 este un an in care este nevoie de mai multa munca pentru orice rezultat pe care il obtii, trebuie sa ai multa flexibilitate in oferta, multa personalizare, iar pachetele standard nu isi mai gasesc locul. Fiecare are nevoi specifice si vrea sa si le atinga, nu mai este dispus sa incerce, vrea sa fie sigur de rezultat", a explicat Paraipan.
In ceea ce priveste clientii individuali, Paraipan a precizat ca acestia