Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova s-a ferit să taie panglica inaugurală la şoseaua de centură a Clujului dar a mutat un indicator rutier, sugerând faptul că lucrările au fost finalizate.
Adevărul este că Dan Şova a punctat, azi, doar finalizarea unor lucrări suplimentare la şoseaua de centură care au fost executate în ultimii ani, ca urmare a unor alunecări de teren care s-au înregistrat în zonă. ”Nu inaugurăm nimic. Ştiu că dvs. vreţi să spun că inaugurăm ceva, dar nu inaugurăm nimic. O deschidem şi dăm drumul la circulaţie. Asta a fost o dărâmătură inaugurată de Boc, pe care noi o dăm circulaţiei ca o şosea normală. Nu facem nimic altceva”, a spus Şova.
Construcţia centurii va fi anchetată
Ministrul a declarat că va cere o anchetă la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale care să găsească vinovaţii în legătură cu preţul foarte mare care a fost plătit de Statul Român pentru plata acestei şosele de centură.
"Să mergeţi la primărie la domnul Boc şi la doamna Boagiu, o găsiţi la PD, la Bucureşti. Acum s-a terminat centura şi declanşăm ancheta. Şi voi afla. Vreau să aflu printr-o anchetă la CNADNR şi de ce a durat aşa de mult, şi de ce a costat aşa de mult, şi de ce a fost inaugurată de două ori de domnul Boc şi refăcută din nou. Toate acestea trebuiesc aflate. Noi doar îndreptăm dărâmăturile. Acum urmează să şi cercetăm, chestiunile astea”, a spus Şova.
Centura de diamante a costat 150 de milioane de euro
Costul uriaş la care se referă Dan Şova este de aproximativ 150 de milioane de euro. Şoseaua de centură a Clujului are o lungime de 24 de kilometri, şi câte o bandă de circulaţie pentru fiecare sens de mers.
În 2006, când a fost organizată licitaţia, costul total a fost estimat la 64 de milioane de euro. Specialiştii susţin că preţul mare al lucrărilor de construcţii se da