De peste 50 de ani, Black Friday, ziua marilor reduceri de preţuri, deschide sezonul cumpărăturilor de iarnă în SUA. Acum doi ani, a ajuns şi în România, unde se bucură de un succes din ce în ce mai mare.
Black Friday, sau „Vinerea neagră“ pe numele românesc, a devenit cel mai mare eveniment dedicat comerţului din România. Este un eveniment pentru care oamenii pun bani de o parte şi magazinele, fie ele online, fie tradiţionale, pun de o parte reduceri.
În România, Black Friday a pătruns în 2011 prin eMag şi Flanco, iar după trei zile de reduceri, magazinele îşi numărau veniturile cu milioanele de euro, iar traficul online a crescut de peste 10 ori. Anul acesta, eMag se aşteaptă la un trafic de două ori mai mare, asta după ce anul trecut a reuşit să atragă 38% din toţi banii investiţi de români în Black Friday.
Săptămâna şi sărbătoarea
Tradiţional, Black Friday se derulează în ultima vineri din noiembrie, după cum a pornit de la americani. Ei au legat-o de Ziua Recunoştinţei şi apoi urmează pregătirea de Crăciun. Aşa a fost şi în România până anul acesta, dar eMag şi Flanco au anunţat că încep pe 22 noiembrie pentru a onora toate comenzile înainte de 1 decembrie.
„E o sărbătoare importată din SUA, dar asta nu înseamnă că trebuie să importăm totul, chiar şi data“, a spus Iulian Stanciu, şeful eMag, la conferinţa de presă prin care a anunţat debutul Black Friday. Online, evenimentul începe la ora 00.00 sau după pe 22 noiembrie sau 29 noiembrie, în funcţie de ce dată preferă magazinul în cauză. În magazinele offline, Black Friday se derulează pe parcursul weekend-ului prelungit, de vineri până duminică.
Altex şi Flanco şi-au prezentat deja cataloagele cu produse, iar preţurile scad, în medie, cu circa 300 până la 600 de lei. La televizoare apar cele mai mari reduceri, dar şi la unele modele de telefoane, cum ar fi Lumia 925 de la Nok