"Cartita" Filofteia, cel de-al doilea utilaj de tip TBM (Tunnel Boring Machine) si-a inceput, vineri, misiunea de forare a celui de-al doilea tunel al metroului din Drumul Taberei, anunta Ministerul Transporturilor. In timp ce Filofteia si-a inceput misiunea, TBM-ul Varvara - cel care a terminat primul tunel intre doua statii pe viitoarea M5 - este transferat prin statia Orizont, acolo unde a ajuns in urma cu doua saptamani, pentru a-si continua drumul spre statia Favorit.
Vineri, 21 noiembrie 2013, cel de-al doilea echipament Tunnel Boring Machine (TBM) a inceput executia tunelului de metrou dinspre statia Academia Militara catre Orizont, pe firul doi, a anuntat Ministerul Transporturilor intr-un comunicat remis HotNews.ro.
"Este foarte important ca aceste lucrari sa continue intr-un ritm sustinut, cum s-a intamplat in ultima perioada. Vom monitoriza cu atentie acest lucru pentru a ne asigura ca antreprenorii vor respecta termenele. Pe masura ce lucrarile vor avansa, vom incerca sa redam bucurestenilor traficul la suprafata", a declarat Ramona Manescu, Ministrul Transporturilor.
"Cartita" Varvara - utilajul care a ajuns la statia Orizont in urma cu doua saptamani - este in curs de a fi transferat in capatul opus al statiei, dupa care va incepe executia tunelului catre urmatoarea statie, Favorit, mai anunta Ministerul.
Potrivit estimarilor oferite de autoritati, in prima jumatate a anului 2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele. Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
TBM-ul botezat Varvara a intrat, pe 8 noiembrie, in statia Orizont la 45 de zile de cand a inceput sa foreze si cu aproape 10 zile mai devreme decat se asteptau autoritatile