Lucrările la Magistrala 5 de metrou din Bucureşti se intensifică prin intrarea în funcţiune a celui de-al doilea echipament Tunnelling Boring Machine (TMB), dinspre staţia Academia Militară către Orizont, pe firul doi.
După ce, pe 8 noiembrie, utilajul Sfânta Varvara ajunsese la prima staţie de pe traseu – Orizont, astăzi, 21 octombrie, cel de-a doua „cârtiţă“, Sfânta Filofteia, a început execuţia tunelului dintre staţia Academia Militară către Orizont, pe firul doi.
„Este foarte important ca aceste lucrări să continue într-un ritm susţinut, cum s-a întâmplat în ultima perioadă. Vom monitoriza cu atenţie acest lucru pentru a ne asigura că antreprenorii vor respecta termenele. Pe măsură ce lucrările vor avansa, vom încerca să redăm bucureştenilor traficul la suprafaţă“, a declarat Ramona Mănescu, Ministrul Transporturilor.
Utilajul care a ajuns la staţia Orizont în urmă cu două săptămâni este în curs de a fi transferat în capătul opus al staţiei, după care va începe execuţia tunelului către următoarea staţie, Favorit. Potrivit estimărilor, în prima jumătate a anului 2015 structura staţiilor şi tunelelor va fi gata. Urmează lucrările de montare a căii de rulare, cele de automatizări şi finisajele. Termenul preconizat pentru darea în folosinţă a tronsonului Râul Doamnei - Eroilor 2 este al doilea semestru al anului 2016.
Când va fi finalizat, tronsonul Eroilor – Drumul Taberei va numără nouă staţii pe o distanţă de şase kilometri şi va înregistra, după cum preconizează Ministerul Transporturilor, un trafic de circa 300.000 de oameni pe zi. Actuala reţea de metrou din Capitală, cu 51 de staţii, este tranzitată zilnic de aproximativ 600.000 de călători.
Reporterii „Adevărul“ au coborât în burta Capitalei pentru a vedea cum înaintează „cârtiţa“ Sfânta Varvara, o maşinărie de 240 de tone care sapă, toarnă şi montează un tunel de jumătate de kil