Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, a deschis azi circulaţia pe centura de ocolire Vâlcele-Apahida, numită şi „centura de diamant“ din cauza costurilor uriaşe pentru realizarea ei, circa 5,6 milioane de euro pe kilometru. Şova a susţinut că va cere demararea unei anchete pentru a se stabili de ce a costat aşa de mult.
“Am venit azi să deschidem circulaţia pe întreaga centură, aici a fost o dărâmătură a lui Boc, noi nu am făcut decât s-o reparăm. Centura a fost deschisă umrează ancheta”, a declarat Şova după ce a îndepărat o baliză amplsată pe carosabil, deschizând circulaţia pe centură. Şova s-a referit la faptul că centura de ocolire Vâlcele-Apahida este numită şi „centura de diamant“ din cauza costurilor uriaşe de realizare, circa 630 de milioane de lei, adică în jur de 140 de milioane de euro. Centura are 24 de kilometri, a fost dată în funcţiune în 2011 când s-a inaugurat prima dată de Emil Boc, pe atunci premier, şi de Anca Boagiu, ministrul Transporturilor. Din cei 24 de kilometri lipseai 3 kilometri neflinalizaţi din cauza unei alunecări de teren. Aceşti 3 kilometri au fost inauguraţi astăzi, la 9 ani de la începerea lucrărilor.
Citeşte şi
Centura Vâlcele-Apahida va scoate 14.000 de maşini din oraş
Şova inaugurează, joi, la Cluj, cea mai scumpă centură din ţară. Preţul unui kilometru: circa 5,6 milioane de euro