Eximbank a cheltuit în anul 2012 suma de un milion de euroe pnetru reclamă și promovare, sumă cu care Eximbank intră în TOP 50 clienți de publicitate.
Într-o postare pe blogul personal, jurnalistul Cătălin Tolontan dezvăluie suma cheltuită în 2012 de Banca de Export și Import a României pentru publicitate.
Șefii Eximbank nu au dat publicității sumele cheltuite pe promovare, însă jurnalistul sportiv a intrat în posesia unui document intern al băncii.
”Preliminatul lui 2012, din bugetul Eximbank pe care am pus mîna, este de 4,649,883 de lei. Iar bugetatul pentru 2013 nu este mai mic, ci mai mare decît realizatul lui 2012: 5,500,000 de lei. Probabil însă că au cheltuit mai puțin decît bugetaseră. Interpretăm și noi cum putem cifrele, dacă ei au ales să tacă!”, scrie Cătălin Tolontan. ”Iar bugetul total de marketing și comunicare al băncii de stat pe 2013 este de aproape 2 milioane de euro.”, mai adaugă jurnalistul.
Cu toate acestea, în monitorizările spoturilor publicitare de pe TV pe 2012 nu apar reclame Eximbank. Situația este una asemănătoare și pentru 2013.
Reprezentanții băncii au declarat că o parte a bugetului pentru reclame s-a cheltuit pentru spoturi difuzate în timpul meciului de fotbal dintre România și Grecia, fără a preciza însă o sumă exactă.
Monitorizarea reclamelor din timpul celor două meciuri arată că ”Eximbank a avut 366 de spoturi de 10 secunde (inserturi grafice) la România TV în 12-15 noiembrie și 48 de inserturi similare pe Antena 1 în 18-19 noiembrie. Nici unul nu a fost în meciuri, deși asta explică banca în răspunsul către Realitatea TV că a dorit. În fine, întrebarea rămîne: cît au costat?”