Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, a ajuns la Cluj cu o întârziere de peste trei ore pentru a deschide porţiunea din centura Vâlcele-Apahida, care a rămas nefinalizată de mai bine de trei ani.
Lucrările la centura Vâlcele-Apahida au demarat încă din 2006, însă din pricina unor alunecări de teren, circa 2.5 km, centura a rămas nefinalizată.
Dan Şova a precizat că nu a venit la Cluj ca să inaugureze centura, având în vedere că Emil Boc a făcut deja acest lucru în 2011, pe vremea când era premier al României.
"Noi acum îndreptăm dărâmăturile lăsate de Emil Boc, a trebuit să facem lucrări pe această centură. Nu sunt aici ca să fac inaugurare, ci pur şi simplu să deschid acest drum, dăm drumul la circulaţie şi sper să nu fie nevoie să indreptăm şi alte lucruri", a spus Şova.
Lucrările la centură sunt estimate la 140 de milioane de euro, în condiţiile în care iniţial au fost evaluate la 50 de milioane de euro.
Până la mijlocul acestei luni lucrările la centura Vâlcele-Apahida nu s-au încheiat, deşi conducerea DRDP Cluj promitea că acest drum va fi deschis complet circulaţiei, până la finele lunii octombrie
Constructorii aveau termen să finalizeze complet tronsonul de 3 km, de pe traseul acestui obiectiv, până în vara lui 2013. Din pricina unor probleme tehnice, termenul de finalizare s-a amânat pentru luna octombrie. Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, a promis că maşinile vor putea circula pe întreg traseul centurii din 31 octombrie şi că ar urma să fie făcută recepţia lucrării în prezenţa oficialilor de la Bucureşti. Luni se mai lucra, încă, în zona kilometrului 7, iar circulaţia se făcea pe acelaşi drum tehnologic.
ZIUA de CLUJ a relatat despre proiectul centurii care a ajuns la costuri exorbitante, atât din pricina tra