În ultimii doi ani, inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au găsit foarte multe cazuri de produse ale căror reducere prilejuită de Black Friday nu era cea reală
Din păcate pentru mulţi agenţi comerciali care cred că pot să îşi înşele clienţii cu ocazia Black Friday, ziua împrumutată de pe peste Ocean, dar transformată la noi în săptămână de reduceri, există şi consumatori vigilenţi care îi prind cu mâţa în sac. Nu o dată s-a întâmplat ca anumiţi consumatori să urmărească un anume produs, iar când vine ziua reducerilor să vadă că procentul scăzut din preţ nu este real. Aceştia au reclamat reclama înşelătoare la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor Constanţa (C.J.P.C.).
„În primii doi ani ai promoţiei s-au înregistrat numeroase cazuri în care anumiţi clienţi au urmărit produse mai multă vreme înaintea reducerilor şi au realizat că reducerea nu este reală. Au venit şi au reclamat la noi, iar în urma controalelor am văzut că, în majoritatea cazurilor, clienţii aveau dreptate. Multe din reducerile afişate cu ocazia Black Friday nu sunt reale, iar acest lucru se numeşte publicitate înşelătoare şi se sancţionează conform legii, cu amendă începând de la zece mii de lei”, ne-a declarat directorul C.J.P.C., Nicolae Timoaşcă.
Publicitatea înşelătoare nu este singurul aspect reclamat de consumatori în urma evenimentului menţionat. În aglomeraţia creată în magazine pleacă fără a proba produsele, fără garanţie sau chiar fără să se uite dacă în cutii este produsul dorit. „După cele două ediţii precedente, numărul reclamaţiilor a crescut simţitor şi ne aşteptăm la aceeaşi situaţie şi anul acesta. Noi nu avem un comandament special sau vreun program de lucru prelungit pentru acest eveniment. Reclamaţiile vor fi înregistrate în programul obişnuit al instituţiei. Din experienţă, putem spune că majoritatea reclamaţiilor au fost la produse non-alimentare,