Autorităţile pregătesc deja strategia de promovare a României din punct de vedere turistic pentru anul viitor. Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Turism (ANT), Răzvan Filipescu, a declarat pentru cotidianul PUTEREA că strategia de promovare se va baza şi în 2014 pe produsele stabilite de consultanţi. Scopul principal rămâne acelaşi: atragerea a cât mai mulţi turişti, atât români, cât şi străini.
„O să mergem pe toate cele şase produse de promovare şi anul viitor. Construim un master-brand pe toate cele şase produse strategice: circuitele culturale, turismul în natură, turismul rural, city break, turismul activ şi de aventură, turismul balnear şi de tip wellness. Sperăm ca după această campanie de promovare să crească numărul de turişti”, a spus Filipescu.
Acesta se bazează şi pe rezultatele din perioada ianuarie-septembrie. Numărul turiştilor înregistraţi în structurile de primire turistică a crescut, în primele nouă luni ale anului, cu 3,1%, până la aproape 6,19 milioane, persoanele sosite din străinătate reprezentând 21,6% din total, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS). De altfel, la nivelul ANT se face o analiză pe tot ce înseamnă număr de turişti şi competiţie în piaţă, iar în două săptămâni va fi finalizată.
O altă destinaţie care va fi în atenţia autorităţilor este Delta Dunării, afirmă şeful ANT. Potrivit acestuia, ecoturismul, atracţiile naturale oferite de ariile protejate, cum ar fi parcurile naţionale din Carpaţi şi rezervaţia biosferei Delta Dunării propulsează România într-o poziţie favorabilă pe plan european.
„Delta Dunării este integrată în campania noastră de promovare şi cel mai bun mijloc de promovare al Deltei Dunării şi a croazierelor către Delta Dunării va fi la începutul lunii decembrie când organizăm o conferinţă cu reprezentanţi din toate ţările riverane Dunării şi tour-operatori de croaz