Românii s-au îngrămădit să cumpere maşini la preţ redus. S-au dat 60 dintre cele 63 de autoturisme scoase la vânzare cu reduceri de mii de euro. Încă 100 de cumpărători sunt pe lista de aşteptare. Dealerii auto speră astfel să mai salveze ceva dintr-un nou an în care vânzările de maşini noi sunt tot pe minus.
Patru maşini au fost comandate online la doar câteva minute de la începerea campaniei Black Friday.
Două Ford Focus, un Ford Kuga și o Dacia Logan au fost primele modele pentru care s-au găsit clienţi.
Reprezentanţii producătorului au declarat că vor intra în hora reducerilor masive, după ce vânzările din acest an au scazut de la 6.800 la 6.000 de unităţi.
„La Black Friday sunt niște oportunități pentru cumpărător, sunt reduceri de prețuri sunt oportunități să iei un pachet de opțiuni la care plăteai mai mult înainte. Acum ai un bonus de cumpărare și îți faci un deal”, spune Zoltan Brassai, directorul general al unei reprezentanțe auto.
Discounturile pentru Dacia, de exemplu, variază între 1.300 de euro pentru un Duster şi 1.800 de euro pentru un Logan.
În cazul celuilalt producător auto, Ford, reducerile ajung şi la 8.800 de euro, în funcţie de model. În încercarea de a impulsiona vânzările, producătorii auto au susţinut dealerii de maşini să ofere reduceri de două cifre.
„Practic la toate modele Ford avem discounturi cu două cifre. La Mazda nu putem spune ca avem un discount de 2 procente dar avem niste pachete promotionale foarte interesante, atât din punct de vedere al prețului, cât și al finanțării”, spune Sorin Crețu, director executiv de vânzări.
La promoție s-au vândut și mașini de lux. Mercedes-Benz spre exemplu acordă discounturi de 12.000 de euro. Nu toţi dealerii auto oferă însă reduceri semnificative în această perioadă.
După primele zec