Peste 4 milioane de români şi-au manifestat intenţia de face cumpărături din magazinele tradiţionale şi online de Black Friday, vânzările fiind estimate la 100 de milioane de euro, arată rezultatele unui studiu întocmit recent de compania de cercetare Daedalus Millward Brown.
7,4 milioane de români cunosc semnificaţia evenimentului Black Friday, programat în România în week-endul 22-24 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât evenimentul tradiţional de peste Ocean, transmite Agerpres.
4,2 milioane de români au declarat că se gândesc să achiziţioneze cel puţin un produs de Black Friday, cei mai mulţi dintre cei chestionaţi axându-se pe cumpărarea de electrocasnice mici (39,8%). În top urmează hainele - cu 22,9% dintre opţiuni, televizoarele (15,3%), telefoanele mobile (10,6%), încălţămintea (10,2%), laptopurile (10,1%), frigiderele (5,5%), tabletele (5,2%), maşinile de spălat (5,1%), aparatele foto/video şi produsele de îngrijire personală (4%) şi cosmetice (3,9%).
Din informaţiile colectate de la reprezentanţii magazinelor participante rezultă faptul că Black Friday nu este un prilej de a lichida stocurile vechi de produse.
Studiul Daedalus Millward Brown a fost realizat pe un eşantion de 2.000 de respondenţi cu vârste cuprinse între 18 şi 65 ani, în mediul rural şi urban, în perioada noiembrie 2012 - noiembrie 2013.
Ca în fiecare an, din 2010 şi până în prezent, de pe lista celor care intră în campania Black Friday nu vor lipsi Altex, e-Mag, Domo, Media Galaxy, Flanco, F64, Clickshop, Evomag sau PC Garage.
Retailerul eMag mizează pe 200.000 de comenzi numai în prima zi a campaniei şi pe patru milioane de vizitatori pe site.
Cei de la F64 Studio, lideri pe piaţa echipamentelor foto-video din România, au anunţat pentru campania din acest an o dublare a vânzărilor faţă de ediţia 'Black Friday' din 2012, de la 5.700 de comenzi