Campania Black Friday începută pe 22 noiembrie aduce primele cifre. Pentru produsele electronice, românii au cheltuit circa 400 de lei, pe când pe echipamente foto-video comenzile au fost mai consistente.
Compania ContentSpeed furnizează primele cifre generale pentru Black Friday, din reţeaua sa de magazine online, şi afirmă că în noaptea de joi spre vineri magazinele online au avut un timp de încărcare între 0,26 şi 0,5 secunde. În prima oră de la startul campaniei, începând cu ora 00.00, magazinele online cu produse fashion, electro-IT, cărţi şi echipamente digitale au primit peste 1.000 de comenzi. În medie, s-au înregistrat 125 de comenzi/magazin.
Clienţii interesaţi de produsele digitale, în special de echipamentele foto, au „testat“ serverele încă din primele 10 minute. De Black Friday, a fost înregistrată o evoluţie constantă a numărului de comenzi în cazul aparatelor foto digitale. În fiecare minut erau plasate 2,66 comenzi. Valoarea comenzii medii pentru această categorie de produse a fost 2369 RON. Cele mai cumpărate au fost Nikon D3100 + Nikon 18-55mm VR, Lexar Professional CF 16GB 800X 120MB/s UDMA 7 şi Lexar Premium SDHC 32 GB 30MB/s 200x. Canon EOS 70D(WiFi) + Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM a fost pe locul 4, fiind la un preţ de 5.000 de lei la F64 cu o reducere considerabilă a preţului.
În zona fashion, comanda medie a fost de 200 lei în reţeaua ContentSpeed. Cele mai căutate au fost produsele de la Puma şi Adidas. În zona electronicelor şi IT, comanda medie a ajuns la 400 lei. În comunicatul remis „Adevărul“ se menţioneză că unul dintre motivele pentru care suma nu a fost mai mare e că românii şi-au pus bani de o parte şi pentru 29 noiembrie, când era tradiţional Black Friday. Suma medie este estimată la 1.000 de lei.
ContentSpeed are în reţeaua sa peste 300 de magazine şi ieri a publicat un ghid de cum să cumperi online.