Black Friday a gonit sute de oameni spre magazine, ţinta finală a exodului fiind electronicele şi electrocasnicele cu preţ redus, iar numitorul comun şi firesc al discuţiilor "de shopping": nivelul reducerilor şi gama produselor puse la vânzare.
"Eu caut un televizor. Vreau o anume marcă, să fie LED, să aibă nişte facilităţi, dar părerea mea este că aceleaşi preţuri le-am văzut şi în urmă cu o săptămână. Nu mi se pare că este într-adevăr o reducere. Exact cu aceeaşi preţ am văzut televizorul acesta şi în condiţiile în care nu eşti stresat de timp şi de aglomeraţie şi poţi obţine mai multe informaţii, poţi să vezi mai multe produse. Cred că aştept să treacă nebunia şi după aceea o să vin liniştită la magazin, o să aibă timp şi reprezentantul să îmi prezinte mai multe produse şi eu să pot să aleg produsul care îmi satisface şi cerinţele mele tehnice şi preţul", spune Aura, venită într-un raion de la parterul magazinului Obor.
Însă, printre cumpărătorii din magazin sunt şi dintre cei mulţumiţi şi decişi să nu se întoarcă acasă cu mâna goală.
Marian a venit pentru un televizor: "Preţurile par bune, atractive în comparaţie cu cum erau. Sunt reduceri cam de 20 la sută, ceva de genul ăsta. O să iau sigur, dar acum mai stau să mă mai uit".
La amiază, în magazin mai erau peste o sută de persoane la toate raioanele, în căutarea, studierea, testarea preţurilor şi mărfurilor. Când şi când, nedumeriţi, cer lămuriri de la angajaţi.
"Eu caut un aragaz. Nu ştiu cât e preţul, că văd că e aici 849 (n.r. - de lei). Cred că asta este acum, dar nu spune de la cât s-a redus...Unde e reducerea la aragazul acesta, că nu scrie", încearcă să se orienteze o femeie vârstnică. La fel şi alţi clienţi: "Nici la frigidere nu am găsit exact reducerile". Deşi preţurile produselor cu reducere sunt clar marcate, prin culori distinctive şi prin stickere personalizate "