Joi, 21 noiembrie 2013, a avut loc conferinta de încheiere a proiectului InfoNatura2000, o campanie natională derulată pentru constientizarea autoritătilor si a publicului larg si întărirea capacitătii institutionale pentru aplicarea legislatiei europene în domeniul protectiei naturii.
Pe parcursul a 2 ani au fost organizate sesiuni de instruire si informare pentru aproximativ 1000 de persoane, au fost realizate produse esentiale pentru gestionarea si promovarea retelei europene Natura 2000 si au fost identificate liniile strategice de comunicare pentru perioada următoare.
„Consider că cel mai valoros rezultat al acestui proiect a fost posibilitatea de a sta de vorbă cu multi oameni pasionati si implicati într-un domeniu care nu este usor de plasat în topul prioritătilor pe agenda publică din România. De la ei am extras multe idei valoroase, pe care le-am inclus în noua ”Strategie natională de constientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 în Romania”. Vă dau un singur exemplu, pe care l-am cules din Dolj: localnicilor trebuie să li se spună dar să li se si demonstreze că sunt norocosi pentru că s-au născut într-un sit Natura 2000.” a declarat Radu Vădineanu, managerul proiectului.
Prin campanie au beneficiat de instruire 243 de experti din Agentiile de Protectie a Mediului iar 725 de reprezentanti ai mass-media si din alte organizatii direct interesate de domeniu au avut ocazia să afle progresele înregistrate de Reteaua Natura 2000 si să intre în dialog cu autoritățile si entitătile care administrează acest proces.
Au fost realizate materiale de informare si instruire (manuale, cataloage, albume, site web si o bază de date online si pe suport offline) care, pentru prima dată, oferă o imagine riguroasă, completă, atractivă si accesibilă a siturilor si speciilor, fiind o referintă documentară pusă l