Pentru fanii BMW, modelele preparate de tunerul Alpina sunt obiect de cult.
Compania profilată pe îmbunătăţirea continuă a performanţelor şi a optimizării motoarelor oferă în cazul noii versiuni Alpina B4 BiTurbo o alternativă credibilă la divizia M Performance a casei din Frankfurt.
Utilizând structura celei de-a cincea generaţie a coupe-ului Seriei 3 în două uşi rebotezată Seria 4 Coupe (F82), Alpina B4 BiTurbo are aşadar un schelet extrem de solid, care chiar şi în versiunile mai „domestice” purtătoare de elice alb-albastră beneficiază de un şasiu sport şi o direcţie organică şi incisivă.
Alpina utilizează la B4 BiTurbo Coupe unitatea cu şase cilindri în linie (straight-six) de 3.000 cc dusă, graţie turbo-compresoarelor cu debit mărit, la o putere maximă de 301 kW, echivalentul a 410 CP storşi integral pe palierul de turaţii 5.500 rpm- 6.250 rpm.
Astfel, deşi viitorul M4 ce va fi lansat oficial abia în ianuarie la NAIAS 2014 (Salonul de la Detroit) se prefigurează a fi cu 20 CP mai potent, adică în jurul a 430 CP, totuşi cuplul motor maxim al versiunii supreme preparate de către divizia de performanţă M situată în Garching lângă Munchen va fi inferior cu peste 50 Nm raportat la Alpina B4 Bi-Turbo. Cu ai săi 600 newtoni-metri între 3.000-4000 rpm, demni de un V8 AMG, coupe-ul Alpina B4 BiTurbo sprintează suta în 4,2 secunde. Ai fi catalogat drept inconştient să încerci să afli cât „ţine” pedala de acceleraţie la acest model Alpina, cel mai înţelept sfat pe care poţi să-l accepţi fiind să crezi pe cuvânt fişa tehnică pusă la dispoziţie de casa preparatoare, care anunţă un sec 305 km/h.
Comparativ cu proaspăta versiune Alpina B4 BiTurbo Coupe, precedenta evoluţie Alpina B3 S BiTurbo pornea de la motorul aceleiaşi versiuni de serie BMW 335i, dar reuşea dintr-o cilindree de 2.979 cmc şi o arhitectură L6 să genereze 400 CP şi 540 Nm cuplu moto