Producătorul de anvelope Michelin are în testare la Zalău o anvelopă ce urmează a fi utilizată începând cu 2014 în metrourile din metropole precum Paris, Tokyo şi New York, acesta fiind cel mai nou proiect dezvoltat de grupul francez în România, a declarat, vineri, Jana Popa, directorul fabricii Michelin.
„Anvelopele pentru metrou sunt ultimul proiect, la care am ajuns printr-o permanentă evoluţie a ceea ce înseamnă dezvoltarea tehnologică, maşini şi dezvoltarea persoanelor, pentru că este una din anvelopele cu grad mare de risc şi, deci, de securitate, pentru că lucrează în zone închise, în tuneluri de metru. Le vom furniza pentru marile metrouri din Tokio, Paris şi New York, alături de alţi funizori din grupul Michelin. Sunt anvelope ghid. Este ultimul proiect major la care lucrăm acum şi suntem în testare, înainte de intra pe piaţă. De anul viitor vom intra pe piaţă. Suntem foarte mândri pentru că e o mare responsabilitate, fiind de foarte mare securitate şi siguranţă. Dacă într-un tunel explodează o anvelopă este mult mai angoasant decât decât dacă eşti pe drum”, a spus directorul Michelin de la Platforma Industrială Zalău, citată de Agerpres.
Michelin are la Zalău două uzine, în una dintre ele fiind produse anvelope de camion sub mărcile Taurus, Kormoran şi Riken, anvelope industriale marca Michelin, precum şi anvelope destinate stivuitoarelor, maşinilor şi utilajelor care lucrează în mine subterane. O a doua uzină, înfiinţată în 2004, produce cord metalic pentru anvelope.
Potrivit sursei citate, fabrica de anvelope din Zalău este unica la nivelul grupului Michelin, dar şi la nivel mondial care produce anvelope radiale metal-metal pentru motostivuitoare şi lucrări publice
“Fabricăm anvelope mai mici, dar robuste, care sunt pentru motostivuitoare sau pentru ceea ce numim lucrări publice şi, în egală măsură, facem şi pentru mine subterane,