O locomotivă cu abur din anii '50 este expusă, începând de azi, pe platoul din Gara Cluj-Napoca. Modelul este considerat un "Ferrari" al locomotivelor cu abur, deoarece are o viteză cu 30 de km/h mai mare decât celelalte.
Locomotiva a fost adusă din Dej şi a ajuns pe şina din gara Cluj-Napoca sâmbătă dimineaţa, în jurul orei 8:30. Abia după mai bine de trei ore, angajaţii CFR au reuşit, cu ajutorul unei macarale cu o forţă remarcabilă, să o pună pe o şină special amenjată între cele două gări.
Zeci de curioşi dar şi pasionaţi ai trenurilor din Cluj şi nu numai au îndurat frigul şi pentru a admira locomotiva "150.139".
Locomotiva cu abur va rămâne expusă în Gara Cluj-Napoca pe termen nelimitat.
"Regionala de Cale Ferată Cluj trăieşte un moment fericit, prin salvarea unui obiect de patrimoniu deosebit de valoros. Am pus în Gara Cluj şi rămâne pe vecie o locomotivă cu aburi care face parte din patrimoniul cultural naţional al României. Este un obiect care, în scurtă vreme, va avea foarte mulţi musafiri. Şi ceva ce o să placă publicului - foarte mulţi nuntaşi, la fel cum se întâmplă la Oradea, unde vin miri şi din Budapesta să se pozeze cu locomotiva de acolo", a declarat Radu Bellu, reprezentant al diviziei de patrimoniu a CFR.
Locomotiva expusă de azi la Cluj este printre ultimele locomotive cu aburi fabricate în România, pentru că în 1959-1960, producţia a fost sistată, după venirea locomotivelor diesel şi a celor electrice. În perioada '60-'65 parcul feroviar a fost în totalitate modernizat, astfel că aceste locomotive au fost trecute "în rezervă". Din păcate, pe lângă câteva păstrate în depouri şi mai apoi valorificate, majoritatea locomotivelor cu abur au ajuns la fier vechi.
Tinerii din Cluj vor fi cu siguranţă impresionaţi de locomotivă, crede Radu Bellu, care spune că aceştia au fost şi cei care s-au mobilizat, pe reţelele de social