Două telefoane mobile întinse, prin ceaţă, spre macaraua "parcată" pe şina Gării din Cluj. La ora 8 dimineaţa, doar un copil pe bicicletă şi un bărbat de vreo 40 de ani stăteau în faţa fostei clădiri care găzduia Gara Mică din Cluj-Napoca. Trei ore mai târziu, zeci de oameni aplaudau momentul în care o locomotivă cu aburi, construită în 1957, era coborâtă, uşor, pe o şină special amplasată pe platoul din Gara Cluj-Napoca.
Radu Bellu, cel care a ţinut să "decoreze" mai multe gări din România cu astfel de locomotive, păşea, în jurul orei 8:00, prin ceaţă. Aproape o oră mai târziu se întorcea în Gara din Cluj cu "150.139", numele locomotivei.
Angajaţii Regionalei CFR Cluj aşteptau în frig ca locomotiva să fie adusă aproape de macaraua imensă. La un semn, mai toţi îşi ridică telefoanele mobile în aer, smarphone-uri sau nu, şi filmează sau fac poze. Nici şefii nu fac excepţie. Locomotiva intră pe linia unu şi face un scurt popas în faţa peronului, înainte să ajungă "pe mâna" celor care aveau să o mute pe "soclul" metalic.
Locomotiva e mutată pe bucăţi. Prima etapă merge "ca pe roate", însă locomotiva propriu-zisă se lasă mai greu mutată. Locul ei e pe şinele adevărate, parcă se încăpăţânează să le spună muncitorilor. Până în 2002 era încă funcţională şi, deşi zece ani n-a fost mişcată, refuză să accepte statutul de piesă de muzeu.
Ceferiştii se încăpăţânează şi vor să se laude generaţiilor următoare că ei au fost cei care au pus locomotiva pe şina-soclu. Reuşesc, din a doua încercare, în aplauzele oamenilor strânşi pe trotuarul din faţa gării.
Turiştii, curioşii dar şi pasionaţii pot să vadă de aproape locomotiva începând de azi, iar reprezentanţii CFR spun că ea va rămâne la Cluj "pe veci".